
“Ik kan Akteportaal aanraden
bij elke ondernemer"
“Ik kan Akteportaal aanraden
bij elke ondernemer"
Daniel Agnelli | Ondernemer
Ondernemersportaal
Koopovereenkomst / Leveringsakte
Bij de koop en verkoop van een bedrijfspand dient er een koopovereenkomst en leveringsakte te worden opgemaakt. Dit is een document waarbij de verkoper zich verbindt een zaak te geven en koper zich verbindt daardoor een koopprijs te betalen. Het ‘geven’ van de verkoper houdt in het afleveren van het goed en het overdragen van het eigendom. Een koopovereenkomst moet door een notaris worden ondertekend. Akteportaal vergemakkelijkt het proces van het afwikkelen van de aanschaf (of verkoop) van een bedrijfspand voor u.
Voordelen via Akteportaal
Vroeger moest u na de inspectie van het pand, op datum van de sleuteloverdracht, eerst nog naar de notaris om de betreffende akten te tekenen. Als u uw zaken regelt via Akteportaal hoeft dit niet meer. De Akteportaal notaris zorgt er voor dat er getekende volmachten liggen, waardoor een telefoontje naar de notaris op de dag zelf voldoende is om de koopovereenkomst te tekenen!
- De notaris zorgt er voor dat u en alle overige betrokken partijen (koper of verkoper, makelaars) op de datum van de sleuteloverdracht niet meer naar de notaris hoeven voor de ondertekening van de akte(n).
- U kunt na de sleuteloverdracht gelijk aan de slag in uw nieuwe pand.
- De akten worden getekend door de notaris op basis van eerder door u en overige partijen afgegeven volmachten.
- Transparante tarieven: u weet van te voren wat u betaalt.
Hoe werkt het?
- U meldt zich eenmalig aan binnen Akteportaal (geheel kosteloos);
- Vul het vragenformulier in en druk op verzend;
- Akteportaal zorgt er voor dat het door u ingevulde formulier wordt doorgezonden aan de dichtstbijzijnde Akteportaalnotaris;
- De notaris neemt telefonisch contact met u op.
Direct online aanvragen
Om direct online een koopovereenkomst aan te vragen vult u onderstaand formulier volledig in en drukt u vervolgens op verzenden.